Met een gerust hart je fondsen werving uitbesteden

Fondsen werving is echt een vak apart, waarbij sterke communicatieve skills enorm belangrijk zijn. Mensen zo ver krijgen om te gaan bijdragen aan jouw goede doel of organisatie vereist een zeer gerichte aanpak, van mensen die zowel heel sociaal zijn als heel flexibel in het voeren van gesprekken. Ze moeten kunnen inspelen op alles wat de zojuist benaderde persoon zegt, en op alle excuses die diegene geeft om niet lid te willen worden. Dit moet gebeuren op een enthousiaste en positieve manier, want je wilt diegene niet onder druk zetten. Het is bij fondsen werving veel beter als diegene daadwerkelijk enthousiast gemaakt wordt en het gevoel heeft dat doneren nodig is, dat er iets moet veranderen.

Goede fondsen werving creëert gevoel van verantwoordelijkheid

Wat het goede doel ook is waaraan je wilt dat mensen gaan bijdragen, het is belangrijk dat je ze het gevoel geeft van verantwoordelijkheid. Veel problemen (zeker die van ver over de grens) voelen ver van ons bed, en dat geeft mensen een machteloos gevoel. Goede fondsen werving is er dan ook op gericht mensen een kans te geven toch iets te kunnen betekenen. Met hun bijdrage kunnen er namelijk acties worden gefinancierd die daadwerkelijk verandering teweegbrengen. Goede doelen sales spelen daarom niet zozeer in op iemands schuldgevoel, maar op diens gevoel iets te betekenen en te kunnen bijdragen aan een betere wereld. Dit klinkt echter gemakkelijker dan het lijkt, want de meeste mensen zijn er initieel niet zo van gediend dat je ze zomaar om een bijdrage vraagt. Een gesprek met fondsen werving als doel heeft daarom een duidelijke structuur, en bestaat uit sterke argumenten over de noodzaak van de bijdrage. Deze argumenten worden van tevoren opgesteld, en het team wordt duidelijk geïnstrueerd met betrekking tot alle mogelijke respons.

Fondsen werven

Haal het beste uit je fondsen werving

Als je op zoek bent naar een team van professionals dat voor jou de fondsen werving kan uitvoeren (bijvoorbeeld in de vorm van straatwerving) dan ben je bij ons aan het juiste adres. Ons team van communicatief sterke toppers weet precies hoe je mensen zo ver krijgt om aan een goed doel bij te dragen, zonder ze daarbij al teveel onder druk te zetten. Daarom spelen wij bij fondsen werving actief in op iemands gevoel van verantwoordelijkheid en diens mogelijkheid zich waardevol te voelen. Een donatie vanuit enthousiasme en positiviteit is immers een terugkerende donatie, en alleen dan zijn wij tevreden!

Menu