De kunst van goede doelen sales

Het idee achter een goed doel is dat mensen vrijwillig geld bijdragen aan iets wat ze belangrijk vinden, bijvoorbeeld een probleem dat ze graag opgelost zien. Het is een hele mooie en nobele manier om zowel wereldse als kleinschalige kwesties aan te kaarten en te verbeteren. Maar hoe krijg je mensen zo ver om daar aan bij te dragen? Een sterk goede doelen sales plan ligt aan de basis van dit type fondsen werving, en daarvoor ben je bij ons aan het juiste adres. Zo’n plan bestaat uit een heldere, maar zeer beknopte uitleg over het goede doel, want bij goede doelen sales moet het al in enkele zinnen duidelijk zijn waar het over gaat. Mensen worden namelijk heel random aangesproken (of dat nu telefonisch is of op straat) en moeten snel beslissen of ze daar iets mee willen doen en of ze bereid zijn daar aan bij te dragen.

Goede doelen sales vereisen sterke communicatie

Jouw goede doel onder de aandacht brengen en mensen werven die daaraan willen bijdragen vereist een team met sterke communicatieve skills. In veel gevallen zullen mensen namelijk initieel ‘nee’ antwoorden en met allerlei excuses komen waarom ze niet willen bijdragen. Ons goede doelen sales- team is zeer bekwaam in het voeren van deze gesprekken, en heeft op elk excuus een passend antwoord. Uiteraard voelen ze daarbij goed aan of diegene enige twijfel heeft of het direct een keiharde ‘nee’ is. Het is bij goede doelen sales namelijk niet de bedoeling dat mensen zich onder druk gezet voelen. Je wilt juist dat mensen zelf de beslissing maken om te gaan bijdragen aan jouw goede doel. Dit doe je door een positief gesprekje waarin sterke argumenten zijn verwerkt en de persoon enthousiast wordt gemaakt over diens potentiële ‘goede daad’.

Goede doelen sales

Hoe spreek je random mensen aan?

Het is nogal een kunst om mensen die je niet kent zo ver te krijgen om lid te worden van jouw organisatie of fonds, zeker als we het over straatwerving hebben. Goede doelen sales dienen daarom uitgevoerd te worden door sales-mensen met een gedegen training en duidelijke instructies betreft het onderwerp. Bij ons worden deze mensen geselecteerd op basis van hun communicatieve skills, waardoor je er van op aan kunt dat ze heel sociaal en bovendien flexibel zijn in gesprekken. Dit maakt dat ze in staat zijn iedere persoon op gepaste wijze aan te spreken en in te spelen op wat diegene zegt. Als gevolg daarvan zijn mensen veel sneller geneigd om in te gaan op je aanbod en jouw goede doel te gaan ondersteunen, en is er meer geld ter beschikking om de acties uit te voeren die daarmee verband houden.

Menu