Effectieve straatwerving voor goede doelen

Een hele effectieve manier om nieuwe donateurs te werven voor jouw goede doel is natuurlijk straatwerving. Daarbij gaan een team van sales-personen de straat op om random mensen aan te spreken en enthousiast te maken over het donateurschap, wat het goede doel ook is. Aangezien de meeste mensen er in eerste instantie niet zo blij van worden om zomaar te worden aangesproken (ze weten vaak al waar het over gaat) is het zaak dat de persoon die deze gesprekken voert communicatief zeer vaardig is en slim weet in te spelen op wat de potentiƫle donateur antwoordt. Bij straatwerving is het heel belangrijk dat de noodzaak van donaties wordt benadrukt, bij voorkeur door mensen het gevoel te geven dat ze daardoor van waarde zijn en een verandering in gang zetten. Vaak willen mensen namelijk heus wel dat dingen veranderen en bijdragen aan een betere wereld, maar voelen ze zich machteloos. Onze fondsen werving richt zich daarom op het enthousiasmeren van mensen en ze te doen inzien dat hun bijdrage echt iets teweegbrengt.

Straatwerving is een vak apart

Het is nogal een kunst om mensen zo ver te krijgen om bij te dragen aan jouw goede doel, zeker als het om straatwerving gaat. De mensen die je aanspreekt zijn doorgaans lekker aan het winkelen of misschien wel onderweg naar een afspraak of lunch. Je moet dus in slechts enkele zinnen iemands interesse kunnen wekken en diegene bovendien doen inzien dat zijn bijdrage van waarde is. Pas als je dat voor elkaar krijgt is iemand bereid om de tijd te nemen naar de rest van je verhaal te luisteren en een gedegen overweging te maken betreft het donateurschap. Dit vereist een team van ervaren saleshelden die weten hoe je dat aanpakt, en daarvoor ben je bij ons aan het juiste adres. Ons team beschikt over sterke communicatieve vaardigheden en is zeer bedreven in het uitvoeren van straatwerving.

Straatwerving

Heldere instructies en een goede structuur

Net als bij andere vormen van goede doelen sales is het bij straatwerving heel belangrijk dat het gesprek op de juiste manier wordt opgebouwd. Daarnaast spreek je uiteraard een gehaaste tiener heel anders aan dan een persoon op leeftijd. Wat iemands leeftijd ook is, donateurschap is voor iedereen van waarde, en dus sluiten we geen mensen uit. Het is de kunst om de toenadering aan te passen aan de persoon die je voor je hebt, en die op een aangename manier enthousiast te krijgen voor het donateurschap. Wil je meer weten over onze diensten op dit gebied? Neem dan even contact met ons op, dan lichten we het een en ander graag aan je toe.

Menu